19 July 2016

Raya Tahun Ini. -2016

Hello.
Terpaksa up entry juga pasal raya sbb dah sakit mata tgk gambar banyak sangat dalam folder hf.

Kalini tahun ni raya di PB. Tahun lepas raya PB juga xsilap. Lupa dh 😂.

Saja raya PB. Sbb selalu dah dok SP.
So macam biasa memang meriah dengan makanan. Tahun ni kak awa banyak dok dapuq tolong mak 😂.

Ioll sat balik SP settle keja. Sat keluar teman Eli.



Eli bangun awal mcm biasa. Walaupun dok lepak sampai ke 4pagi dgn budak kampung dia.




Lepas settle solat raya, haruslah sesi bergambar. Ok baju aku nampak cacat sikit sbb xguna dokoh. Xpandai nak pakai. Pastu baju aku tu xleh nak tutup bahagian dada walaupun dh ejas butang. 😂😂 ayooooo.. Susah gila badan jeneh xcenter.

Tapi gagah gak pakai. Sbb semangat hehehe..




Mek Adelia yang xmau pakai baju raya. Aku n apak dia beli 2lai kot baju raya dia. Dedua dia xmau. Pakai la baju hitam tu 10minit baru nangis suruh tukar ke tshirt.

Aku n apak dia ikutkan ja. Dh la kami p beraya dia xikut 😁 sbb nak dok dengan mama (SIL) dia.



Ni gambar abah(ayah Eli) dengan bff Adelia. Adelia memang setiap hari zikir nama Iman wafiey ja. Bff sangat!



Dengan mak n abah.







Selfie raya wajib. Eli suh salam minta maaf semua. Rasa gabai gila hahaha..




Kasut raya repeat tahun lepas. Stoking rembat Eli punya.




Jalan raya p kampung. Jumpa paknjang. Sembang sembang semua. Sekali paktam dengan maktam pun sampai.



Tangga rumah tok.



Macam tengah mengandung lemak. Kakakaka.. Tq kak Ipaq tolong snap gambar sambil tahan muntah hahahaha..






Ni kak ipaq i. Walaupun dia dok panggil i kak.. Tp i tetap rasa hormat dia sbagai kakak. Cuma kami dua xpandai nak tukaq panggilan ja😂 sbb dh biasa dok panggil dia Nadia.




Ni nasi impit kuah kacang daging mak masak. Sedap gilaaaaaa. Dan makan semangkuk kecik ja.






Yang ni baru nampak semua.



Encik Sukiman yang kini aku panggil pakcik dah dekat 5tahun. Dulu pakcik femes la time aku sekolah sbb selalu dok mai bagi ceramah. Xsangka kata aku kawen dengan anak menakan Encik Sukiman.

Time tunang baru tau. Patut Eli pun ala2 penceramah. Hahahaha..




Dengan keluarga paksu. Paksu Eli sangat Hensem. Maksu pun Eli kata muda2 dulu segak sungguh. Anak2 paksu maksu pun segak2. Kecik2 ja.




Last gambar sebelum esok tu aku balik SP pula. Dalam gambar ni xda gambar kak Ema & abg M dgn 3lgi anak depa. Kalau x mmg cukup korum.

-----------------

Raya ke-2.



Kami sepakat sesama kami (belah aku) utk buat makan-makan. Masak orang sikit.

Aku setuju buat soto.
So masak soto siap p beli periuk baru n besaq punya saiz.



Gigih depa bakaq ayam. Ayam memang sedap gila babun. Pandai gila makndak perap.



Satay ikan pun ada. Kak aku juai. Sapa nak roger dia dkt fb nama afiqah osman.

Makan2,gosip2 sampai ke jam 1pagi. Syok gila. Lama xrasa mcm tu. Masing2 bz dengan life masing2. Rindu nak mcm dulu2.

---------------

Raya ke-3, aku p raya rumah ayah. Tapi xda pun gambar raya dengan adik2 n mak Sarimah.

Sbb mak buat makan-makan. So dia kalut..adik pun kalut. Aku ja xkalut. Aku kalut makan ja hahahhaa..

Mak masak itil yang ayah bela. Sedap rupanya makan gulai itik. Dengan ada sayur campur...lepas tu ikan goreng, lepas tu sayuq asam pedas keladi makngah kola masak. Sedappp gila!




Ayahku sayang.
Lupa nk selfie 😂



Ni depa gelak sebab tengah dok bahan aku hahahaha..



Eli dok layan pakteh,pakcik sembang. Aku dok layan sembang dengan makngah kola,mak teh n ayah n isteri abg jojo.

Lepas settle rumah ayah. Terus p rumah bfffffffffffffffff dunia akhirat i.













Not sisters by blood but sisters by heart.💋 sayang depa ni gila2.

Dok lepak sembang-sembang sat. Pastu terus balik p rumah mak Fuziah pula. Eli drop aku pastu terus dia p PB sbb dia ada bbq dekat sana. Aku stay dekat rumah mak sbb paksu nak mai.




Paksu maksu dan anak-anak.





Mak masak ni. Sedap ya rabbi weiiiii.. Xpuas makan.



Yang segak2 n tinggi2 tu semua anak paksu. 4org semuanya. Y gemuk mcm aku n pakai spek baju biru tu kak kesayangan aku hahahaha tu bkn anak paksu.😂 sebelah aku tu mak aku. Mak Fuziah merangkap mak kandung i.

Adelia p mana dok mana ntah time ni.. Xperasan plak. Settle makan. Sembang. Paksu pun balik n aku pun tat n kinah tlg hantar balik.

Habis raya ke-3 aku. Makan saja-saja walaupun pakai korset kakakaka..


------------------

Raya ke 4. Pikah buat makan-makan. Nasi tomato tempah dekat kak Naim. Ya tuhaaaaaannnn sedap gila!!!!




Aku n pikah bersama dengan sepupu paling rapat masa kecik. Amy dan ina. Tepi ina tu husband dia.

Ni la sepupu yang terpaling rapat. 2org lagi xda sebab keja. Padan muka depa xda dlm gmbr ni 😂 *hye mira n linda !!!*

Makan-makan cabut balik. Hehe..

-------------

Berlalu la sudah minggu pertama raya. Alhamdulillah. Masih gembira macam selalu. Adam Rayyan pun makin sehat. Aktif. Itu yang lebih melegakan. Seronok tgk kak aku happy..abg ipaq aku happy balik.

Ok itu ja nak cerita.
Bye!
Selamat hari raya!

No comments:

Copyright to SafiyyahOsman
Designed by UMIESUEstudio 2016