3 July 2016

Cuci Gigi Rupanya...

Hye!
Hello.

Ok aku baru nak cerita pasal cuci gigi. Ada org tanya sakit ka dak?

Ok. Aku ni jeneh penakut pada benda/perkara y sakit. Contoh : sakit beranak. Cukup la sekali aku rasa mcmna sakit beranak tu. Utk nk hadap kali ke2-3-4-5 sorry. SORRY banyak2. Aku memang xmau dah.

Cakap la apa pun,aku memang xmau dah. Serik.

---------------

Sakit beranak dengan sakit cuci gigi ibarat langit dengan bumi hahaha.. Tu pun aku suruh doktor bius sebelum cuci gigi. LOL.

Serius wei aku tahap takut gila kot. Doktor bius juga sebab aku nk cabut gigi sekali. Alang-alang dah p serah diri baik la aku buat terus apa y ptut.

Aku ke Klinik Gigi Doktor Dina, landmark dia dekat bangunan kedai depan INTAN & PUSAT SERENTI Sungai Petani.

Hari-hari buka klinik gigi ni. Aku p walk in ja. N ada 2bilik doktor so xyah tunggu lama pun.

-----------


Sakit ke tak time cuci gigi?



Ni utk 1st cuci. Dia guna mcm pisau y besar sikit mata dia.. Memang keluar habis kot taik gigi. Selamat masa doktor tu guna y ni dia xtunjuk dkt aku. Ahahaha..

N baru aku tau y cuci gigi ni tak sakit mana pun. Serius,xsakit pun. Ada la rasa pedih sikit2 tapi xlama pun rasa. N doktor Dina tu sangat lembut. Dekat mulut xlekang dgn perkataan SORRY kalau dia terpaksa tekan sikit utk kluarkan taik gigi tu.

Bahagian bawah gigi memang xla rasa seriau,bila dia cuci gigi atas tu y seriau uoll..mercik habis kot. Selamat pakai spek hitam tu.

Kesimpulannya : cuci gigi /scaling gigi tak sakit!!! Serius. Xsakit .




Ni y kdua. Dia tunjuk. Tapi ni utk celah2 y sempit. Ni kalau kena gusi xrasa sesakit y besar dekat atas tu. Y ni rasa mcm tet tet tet umpama semut gigit xlepas gittewww..




Bila di dah cuci gigi,dia polish. Time polish lagi la xsakit langsung! Polish memang xsakit.

*gambar semua dari google*

---------------

Effect lepas cuci gigi.

Gigi rasa jarang😂 . Tapi best sebab mulut dah xberbau. Pastu gigi pun xla kuning sangat dah.

So jangan la uoll takut untuk p cuci gigi. Xsakit pun. Beranak lagi sakit oi! Makanya sekarang aku memang dah xtakut dengan doktor gigi.

6bulan lagi nak p repeat. 😁 sebab mmg xsakit pun. Sakit seminit ja.

Jangan takut ok. Steady ja!

-----------------

Kalau siapa nak p bleaching gigi boleh juga p dkt Doktor Dina. Rm450 ja. Aku pun nk p buat nanti.

Ok.
Bye!

4 comments:

mrs kayrul said...

Lepas buat tu terus rasa macam gigi baru..hihihi

mrs kayrul said...

lepas buat tue terus rasa macam gigi barukan.

Nieyl said...

Yela...ramai yg takut jumpa doktor gigi...
tapi sebenarnya kalau x cuba..kita tak tahu kan... :)
so,kena cuba dlu...

Syazwani Mazlan said...

baru cadang nak cuci gigi lepas raya ni.. berapa caj kena?

Copyright to SafiyyahOsman
Designed by UMIESUEstudio 2016