8 December 2015

Beuteefool -- Perempuan Dengan Tanda Harga.







Aku baru settle baca novel tulisan Fatimah Manaf iaitu kawan kepada blogger wanita agam yang femes iaitu mak hayam Jumie nama diberi. Nama panjang xyah sebut sebab sebut Jumie pun seantero dunia tau!hahaha

Tq uoll sebab pos dan rekemen novel ni. Memang best.

---------------------

Bila aku baca muka surat pertama kedua ketiga dan seterusnya rasa mcm diri sendiri. Betapa kita orang perempuan ni dibentuk xboleh lari sikit pun dari apa y nenek or mak2 kita terbentuk.

Mesti sopan santun masuk dapur..duduk xboleh kangkang..sentiasa kna pakai kain batik bila dah remaja..xpandai pakai nanti org tua cop mak bapak xajar. Gittewwww

Xboleh nak jadi diri sendiri,xboleh nak selesa dgn pilihan sendiri.
Pangajaran yang aku dapat dari baca novel ni, jgn takut utk jadi diri sendiri dan selesa dgn pilihan sendiri. Jati diri itu lebih penting dari pandangan manusia lain.

Jujur aku nak cakap yang novel ni walaupun sedikit meleret,tapi bila baca xboleh nak stop! Memang terimbau kenangan zaman sekolah y bila kita kasar sikit orang akan cop kita sebagai TOMBOY. KASAR.

Bila xpandai masak,xpandai kemas rumah,di cop sebagai PEMALAS.Nanti xda laki yang nak buat bini..mcmkan perempuan ni laparkan sangat nak berlaki.gittewww..

Kita orang perempuan,xrugi pun kalau x jadi lemah lembut mcm typical perempuan-perempuan lain y senang lelaki nak playout. Kita kena kuat,gagah dan ada kemahuan dan cita-cita sendiri. Kejarlah cita-cita yang ada.

Tak semestinya kita perempuan,kita kna lemah,lembut dan senang diperkotak katikkan.

4.5/5 bintang aku bagi utk novel beuteefool ni.

Pangajaran yang aku dapat dari baca novel ni, jgn takut utk jadi diri sendiri dan selesa dgn pilihan sendiri. Jati diri itu lebih penting dari pandangan manusia lain.

Berbaloi untuk dibaca. Sila la beli. Murah pun murah. Ni novel yang buat kita pikir panjang masa baca. Hadam setiap apa yang penulis tu tulis.. Memang ngam kena sampai hati.

Keep it up & good luck akak Fatimah Manaf. Moga akan banyak lagi novel tulisan akak lepas ni. I like!

Harga novel ni cuma Rm20. Postage Rm7 sahaja.

Nak beli boleh la beli melalui jumie samsudin,sebab aku beli direct dari dia.

Aku beli 2buku. 1buku beuteefool ni satu lagi buku chabai.

Buku chabai pun syok gila! Pedas berdesing hahaha..

------------------

Akhir kata, saja aku nak war2 kan tarobookpress tengah cari sesiapa saja yang minat menulis cerita kecuali sajak utk hantar kepada depa. Jgn malu jgn segan,p hantar manuskrip cerita ampa dekat tarobookpress email : taropress@gmail.com


Bye!


Instagram : @safiyyahosmann & @purebysafiyyahosman

No comments:

Copyright to SafiyyahOsman
Designed by UMIESUEstudio 2016