19 June 2015

Puasa Kali Ini....

Hye

Harini hari kedua puasa. Macam tahun-tahun lepas excited gilaaa.. Walaupun tahun ni keadaan xmcm tahun-tahun lepas.

Hari pertama sahur,aku just makan sekeping roti+telur goreng+oat campur nestum + air lemon n ginger.

Eli aku goreng telur dengan ayam masak kicap ja.

Aku perut xla gelodak sangat..angin pun keluar n kencing kerap gila kes minum tea lemon & ginger tu..

Berbuka lagi la masak simple..


Untuk Eli, sambal sardin +nasi putih + telur dadar +timun.

Aku pula makan roti 2keping + sambal sardin +telur sadar +timun & tomato.

Minum berbuka,Eli minum air apa ntah.. Aku minum tea dandelion burdock & hawthorn leaves.

Buat 1jug,time nak minum tambah ais ketui..

Tea ni dah xyah tambah gula..
Rasa dia masam-masam,kelat,manis bunga.

Bagus utk organ dalaman,hati dan kulit.
Kalau nak roger aku.

*sempat iklan..hehe*

~~~~~~~~

Semalam juga,Eli balik bagitau yang dia xsempat beli kuih sebab semua habis.

Kesian aku dgr..hahaha

Gigih la aku semalam buat popia..untuk goreng time berbuka petang ni..

Aku buat 2inti.
1inti sambal sardin.
1inti telur+sayur.

Nanti resepi aku share dkt entry baru.

~~~~~~~

Pagi tadi bangun pukul 4.30pagi..masak nasi..goreng telur..goreng ikan bilis..

Untuk aku ::roti 2keping kepit telur mata 2biji + oat campur nestum + tea lemon & ginger.

Eli makan nasi putih +ikan bilis goreng dengan bawang +telur mata 2biji. LICIN! Hahaha


Aku pun licin. Last minum 2gelas ais masak.
Semoga sampai ke sudah la jiwa aku tolak nasi..huhuhuhu..

Semoga ramadhan kali ni aku berubah.
Gittewwww..

Bye.





For Events, Review/shoutouts, Advertorial & Advertising kindly contact me at safiyyahosman@gmail.com
Copyright to SafiyyahOsman
Designed by UMIESUEstudio 2016