14 April 2015

Budak Perempuan Meninggal Dunia Akibat HFMD.

Hye

http://www.thestar.com.my/News/Nation/2015/04/13/Girl-dies-HFM

JOHOR BARU: A Year One girl from SJK© Chien Chi in Plentong here has died, believed to be from hand, foot and mouth disease.

It was learnt that the girl was sent to Hospital Sultan Ismail here on Friday, but died the next day.

It is said that her sister, a Year Five at the same school, had also contracted the disease, but the source has yet to be confirmed.

Kampung Baru Plentong village head Chan San San said Health Department personnel screened some 2,300 students at the school on Monday.

She added that the Johor MCA crisis relief management squad and a non-governmental organisation would be sending volunteers to the school to conduct clean-up works 2pm Monday.

When contacted, state environment and health exco member Datuk Ayub Rahmat said they were looking into the matter.

*Sumber dari thestar online.*

~~~~~~~~


Fuck HFMD..baru tau ada juga budak yang kena sampai kuku pun luruh...Adelia xsampai tahap kuku luruh lagi la walau dah kena 2x. Alhamdulillah.

Adelia kena dah 2x,laju2 ambil ubat dan pantau dekat rumah ja.. Dedua kali Adelia kena sebab berjangkit dari budak lain. Sian anak aku,sbb tjumpa manusia bodo y xtau nak kuarantin anak bila anak sakit.

Penyakit ni yang jadi teruk bila anak xnak makan n minum sebab ulser jdi banyak dalam mulut..kalau dehydrated memang boleh bawa maut.

Adelia masa kena,demam waktu malam, badan n kaki panas,jelum pun xkebah..pastu pagi esok tu,dalam kulit kaki dia naik macam biji2 campak..kecik2 ja biji2 tu naik..tp naik dalam kulit..pegang pun xrasa..

So laju2 la bawa anak kalau nampak pelik dari biasa,jgn tggu berhari2..

Klu anak jdi HFMD ni beli krim moogoo,ni antara krim terbaik la..aku guna krim ni masa second time Adelia kena.

Masa 1st Adelia kena,memang gelabah wei..menangis kot tengok dia tergaru2..sakit bila kencing..pakai krim doktor bagi utk keringkan biji2 air tu pun xjadi apa..

Bila kali kedua kena,aku dh steady sikit dengan apak dia..time kena tu dekat Johor,kebetulan aku ikut apak dia p niaga dekat sana.

Time ni terus cari klinik pakar kanak-kanak untuk ambl ubat pastu terus gerak balik Sepang.

Dalam mulut Adelia ulser penuh..bawah lidah segala..bintik2 dekat kaki smua keluar dah..

Selamat la tergerak hati nak pakaikan dia krim moogoo. Memang cepat sangat berkesan walau pun mahal gila krim moogoo tu.

Entry pasal 1st time Adelia kena : http://www.sweetlikekisses.com/2013/05/adelia-dijangkiti-hfmd.html


Pada siapa yang anak berjangkit,kalau xyakin nak pantau sendiri,laju2 warded anak. Jangan biar. HFMD ni ambil masa dekat 1minggu juga untuk sembuh.

Dan bila anak HFMD,tolong la kuarantin anak anda.terima kasih.


Bye.







For Events, Review/shoutouts, Advertorial & Advertising kindly contact me at safiyyahosman@gmail.com
Copyright to SafiyyahOsman
Designed by UMIESUEstudio 2016