23 December 2014

Sambal Tumis Sotong Dan Tauge Udang Masak Lemak.

Hye,


Menu minggu lepas.

Makan lauk macamni pun bertambah wei nasi..
pastu berat naik kilo-kilo
HAHAHAHA


Aku jarang makan sotong, kecuali masak sambal. Itu pun tengok mood.
Disebabkan dah boring asyik makan ayam, so masak la sotong dengan udang.


Udang tu buat sekali dengan tauge n kucai, masak lemak.
senang.


Resepi tauge udang kucai masak lemak :-

Udang
kucai
tauge
tauhu
bawang besar
cabai hidup merah
cabai hidup hijau
gula
garam
santan kotak


Memula aku masukkan dulu dalam periuk santan sekotak +1gelas air,
masuk juga tauhu yang dah di potong.

Panaskan sampai tauhu masak.
Kena rajin kacau. Api pun slow ja.

dah masak tauhu,masuk semua bahan
yang ada termasuk udang.

masak sampai mendidih dan udang pun masak.
SIAP!


Senang ja kan..
ni orang panggil masakan seminit
hahahha



~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~


Sambal sotong macam sambal-sambal aku yang lain juga.

aku kalau buat sambal memang ikut resepi yang sama..
cuma tukar bahan utama ja..

Sambal boleh refer sini


























 For Events, Review/shoutouts, Advertorial & Advertising kindly contact me at safiyyahosman@gmail.com
Copyright to SafiyyahOsman
Designed by UMIESUEstudio 2016