2 December 2014

Sambal Ayam Dengan Kentang.

Hye,

Aku masak ni minggu lepas kot..
tertangguh2 nak masuk blog..
hewhewhewhew

sambal ayam kentang yang sat saja licin!
hewhewhew

bahan xbanyak pun..
senang dan simple ja resepi ni..

bahan blend tu terdiri dari :-
bawang besar 1labu
bawang merah 3biji
bawang putih 4ulas
cabai kering 8-12bji

blend halus.


ubi dengan ayam tu goreng asing.
ketepikan.

cara nak masak :-
minyak kena banyak la dalam 1senduk,tumis 4sekawan sampai naik bau,
masukkan bahan blend(api sederhana kecik),masuk sekali dengan gula merah,gula garam dan asam keping.
biar sampai bahan blend pecah minyak dan pekat2
masuk ayam goreng dan kentang goreng.

gaul sampai mesra.
dah mesra elok,masuk daun bawang yang dipotong panjang2



tadaaaaaaaaaaaaaaa!!!
siap!


tabur bawang goreng..


kalau xmau minyak berlenang macam aku,sebelum masuk dalam pinggan,masukkan semua dalam penapis lubang halus2 tu..
insyallah nanti xada la bergenang mcm aku punya..


makan dengan nasi panas2,kicap..perhhhh!!!
dap!

sambal aku memang aku masak versi masuk sekali gula garam semua n biar pecah minyak sama2..
sebab dengan cara ni ja sambal aku rasa best..hihihi
almost 4thun aku belajar masak sambal..kali ni mmg betul2 kena dengan teka aku..



bye!

Copyright to SafiyyahOsman
Designed by UMIESUEstudio 2016