14 November 2014

Alhamdulillah,Dah Dapat Rumah Untuk Disewa.

assalamualaikum..


Lega,settle 1masalah.
tapi dok ada lagi 3masalah nak kena settle.
penat betei.


Rumah dah dapat.
Sewa RM400 sahaja kalini..
ni kira rumah ke3 la untuk kami.
rugi gak Eli zaman muda xbeli rumah sesiap.


Rumah kami cari memula area sendayan,dapat la..RM450,rumah kosong..
tapi itu la..deposit nala punya sampai 2K,cib sangat!..
Aku ingat pak aji boleh la nego kan..sekali memang xboleh nego langsung..
xapa la..xada rezeki.


ramai juga bagi idea tempat mana yang boleh sewa murah dan dekat..
terima kasih semua.
Aku kalau boleh,biarlah dekat dengan tempat keja Eli dan dekat dengan tempat aku nak ambil barang.

akhirnya,kami sepakat sewa rumah ilyas(kawan Eli),
walaupun rumah dia banyak perabot..
tapi xapa la..gamble saja..


Rumah Ilyas ni,dulu abg dia duduk b4 dapat pindah ke Melaka,dekat 1tahun gak tinggal rumah tu..
semalam masa masuk,serius xnampak macam rumah tinggal pun..
sebab abg dia pindah melaka bawa diri n ken baju ja..

Ilyas cakap,abang dia akan datang ambil barang dalam rumah tu sikit-sikit..
kami ok ja..sebab barang rumah kami pun xbanyak..

1almari baju
1meja makan bulat
1peti ais
1tv
2meja panjang
1almari kaca
1perabot kecik
3meja kecik dapur


itu saja barang yang kami ada..
sofa memang dah lama xada sebab aku sedekah ke jiran kes Adelia suka tungging ke bawah..
meja tv ada,tapi tinggal ja dekat rumah lama ni nanti,sebab dah rosak adelia tuang air,habis kembang meja tv tu..
meja letak stove dengan stove sekali akan ditinggalkan juga dekat rumah lama ni sebab rosak gak..


~~~~~~~~~~~~~~

aku dengan eli kalau boleh nak ja pindah cecepat,tapi Ilyas kata mak dia n abg dia minta masa untuk clear rumah tu,atleast masuk masa tengah bulan 12 pun ok..
maka,kami pun ok kan saja..hehehe


~~~~~~~~~~~~~~~~~

rumah Ilyas ni sebijik macam rumah dekat kota warisan dulu..cuma kecik sikit..tapi aku suka rumah kecik macam tu..
ok la untuk kami 3beranak.
3bilik,1bilik air
persekitaran jiran pun ok..
depan rumah imam..
HAHAHA
sebelah rumah melayu,kira area rumah aku tu melayu la..
jauh sikit baru india..

macam dulu rumah kota warisan,kiri kanan india..tapi india baik-baik..
aku ada ja lepak rumah india tu..tapi xtahan part bising jala..



~~~~~~~~~~~~~~~

semoga,semua lancar..
pening gak kepala nak pikiaq..
bukan senang nak cari rumah sewa..
sekarang ni area sepang/saslak tinggi/nilai..
semua haga rumah sewa dalam RM800-RM850 ke atas..
bercinta la nak cari harga RM600-700



so lepas ni aku jadi warga Banting plak la..
hihihi..


doakan urusan kami mudah.
tq.


Copyright to SafiyyahOsman
Designed by UMIESUEstudio 2016