17 November 2014

Aku tak nampak pun dekat mana relevannya,bini busuk so hg pun curang. (Surat Terbuka Untuk Suami Mah)

assalamualaikum..


PAGI ini, emel saya diketuk seorang pembaca yang meminta namanya 
dirahsiakan untuk berkongsi kisah rumah tangga.Kisah ini wajar dijadikan
pedoman buat para isteri yang merasa cukup bahagia dengan layanan 
romantis suami. Usah terlalu merasa bahagia, jika anda sendiri belum 
mempercukupkan diri untuk si dia. Selama ini, dia tidak menyangka sungai 
rumah tangganya yang beralun lembut, aman damai, tenang di permukaan
telah bergolak hebat di dasarnya, tanpa sedar...

Suami seorang yang penyayang dan romantis. Anak anak ketawa ceria...malah 
sebagai suri rumah tangga dia seorang isteri yang menjaga batas pergaulan
termasuk aurat dan akhlak.

Suami selalu membuat kejutan. memberi hadiah dan kata senyuman, namun dia yang
selalu berasa hebat dapat menjaga keperluan suami dan anak anak tidak sedar 
bahawa ada wanita lain yang telah membahagiakan suaminya sekali 
gus menjadikan lelaki itu amat romantik di rumah untuk menutup kesalahan...

Saya terjumpa kad hari lahir berbaur cinta. Berkali-kali saya mengugut suami untuk
berterus terang dan akhirnya tembelang pun pecah.

“Ya, abang sayangkan dia! Dia janda dan abang dah terlanjur banyak kali!”

Ya ALLAH... saya terduduk dengan pengakuan itu... kenapa janda? kenapa bukan
anak dara? kenapa mudahnya lupakan pengorbanan saya... apa salah saya? air mata
mengalir deras. Saya rasa ingin rebah, suami cuba menongkah tapi saya pantas
menepis.

Tiada kekuatan untuk saya teruskan langkah tapi saya gagahi jua sehingga ke bilik 
air untuk mengambil wuduk. Mak kata, kalau marah baca al-Quran. Kalau sedih
solat sunat dan mengadu padaNYA.

Ya... Saya ingin mengadu... air mata saya mengalir laju walaupun sedang solat dan
mengaji. Usai solat dan berdoa suami merebahkan kepalanya di ribaan saya. Dia
merangkul pinggang saya dan mencium telapak tangan saya berkali-kali. Dia minta 
saya ampunkannya kerana menengking saya sebentar tadi. Dia akui terlalu marah 
kerana saya mendesak dan menjerit kepadanya.

Ya ALLAH, sesungguhnya lebih pada jerit ingin saya lakukan... S-aya ingin 
menetak suami dengan parang! Tapi saya tiada kekuatan. Hati saya hancur 
luluh. Saya kuatkan hati untuk bertanya...

“Berapa kali?”

“Banyak...”

“Sejak bila?”

“Sejak Mah mengandung Adan...”

Ya ALLAH... enam tahun lalu... kini Adan dah ada dua adik...

“Tak kahwin?”

“Tidak... abang sayangkan Mah...”

“Sayang?”

“Ya...”

“Ini tanda sayang?”

Soalan saya terbiar tanpa jawapan...

Saya tidak memandang wajah suami di ribaan, tidak juga mengelus rambutnya seperti 
kebiasaan dia bermanja dengan saya. Mata ini tidak berkedip. Saya melempar
pandangan kosong ke dinding. Hati saya bungkam. Air mata tak mahu berhenti...

Minta terus terang

Saya minta suami terus terang kekurangan saya. Jika masih sayangkan 
perkahwinan kami dan mahu saya terus di sisinya, saya mahu tahu, apa 
kelebihan perempuan itu dan apa kekurangan saya. Suami menggelengkan 
kepala sesungguh hati. Mengongoi macam budak kecil. Dia seakan tahu 
yang saya mahu keluar dari rumahnya.

“Sepuluh tahun abang... sepuluh tahun Mah tertipu dengan permainan abang. 
Mah sangka rumah tangga kita aman dan bahagia. Rupanya Mah yang berangan-
angan di rumah sendiri... abang tak bahagia dengan Mah...Abang cari lain-

“Tak! abang bahagia. Mah jaga abang dan anak-anak dengan baik... tak ada 
kurang satu pun... Abang tulis. Abang tulis apa yang abang tak suka tentang 
Mah. Abang tak sanggup nak kata tapi Mah janji jangan tinggalkan abang...”

Saya mengangguk. Saya tolak kepala suami dari ribaan dan melangkah longlai 
ke bilik anak-anak dengan telekung masih di kepala. Malam itu saya menangis
di sisi anak-anak yang enak tidur. Entah bila saya terlelap langsung tak pasti.

Subuh lagi saya sudah bangun sediakan sarapan suami dan anak-anak.Saya 
kejut suami dan dia bangun seperti tiada apa-apa berlaku. Di hadapan 
anak-anak kami cuba berlagak biasa. Menjadi rutin, sebelum dia keluar
menghantar anak ke sekolah saya bersalaman dan dia mengucup dahi 
saya; tapi pagi itu, saat ia hendak berlaku, saya palingkan muka. Saya tak
mahu bibir yang pernah mencium wanita lain hinggap di dahi saya yang 
setia. Air mata melurut lagi.

Surat jadi penyebab

Saya tutup pintu dan saya menapak ke ruang tamu. Ada helaian kertas yang 
bertindih gelas kaca. Saya tahu itu pengakuan suami. Saya tarikh nafas
dalam-dalam mencari kekuatan untuk membacanya. Dan isi surat suami, 
betul-betul buat saya rasa tertampar. Saya harap anda semua memahaminya.
Jangan sesekali menyalahkan suami saya atau mana-mana lelaki yang 
pernah mencurangi anda juga. Ia fitrah seorang lelaki. Dan ia juga menjadi 
sebab untuk saya menerima dan memaafkannya.

Mah isteri abang yang solehah, isteri yang cantik... yang baik... dan ibu 
yang sempurna kepada Adan, Lili dan Nafisa...

Impian abang yang terakhir agar Mah menjadi sahabat sepanjang hayat... 
abang merayu sesungguh hati untuk Mah maafkan abang dan menerima 
abang semula. Sebelum abang tulis surat ini, abang dah hubungi Zulaikha 
untuk putuskan hubungan. Abang nekad, apa pun berlaku selepas ini, 
abang terima sebagai hukuman. Abang reda.. abang berdosa. Abang suami 
yang terkhilaf...

Mah...

Abang jenguk Mah di bilik anak. Mah tidur dengan air mata yang mengalir.
Muka Mah polos tanpa solekan. Mata Mah bengkak dan ada lingkaran 
hitam. Abang menangis. Mah tak sedar betapa abang cintakan Mah. Tapi 
Mah lupa, kecantikan Mah yang pudar telah buat cinta abang berpaling.

Sumpah Mah! Sumpah abang rasa bertuah ada isteri sebaik Mah. Mah jaga 
makan pakai abang, makan minum anak-anak dan rumah tangga. Tapi Mah 
tak jaga diri Mah untuk abang. Mah tak jaga keperluan batin abang.

Kita kenal sejak sekolah. Sejak Mah jadi pujaan ramai lelaki dan kawan-kawan
abang. Mah ramping, tinggi, bermata galak dan menggoda. Tapi sejak Mah 
lahirkan Adan, Mah biarkan kecantikan Mah hilang. Mah biarkan kuku 
Mah kecut.. rambut Mah busuk di sebalik tudung... kaki Mah bengkak
dengan lemak... badan Mah berbau bila abang balik kerja. Abang terpaksa
hipokrit setiap kali Mah sambut abang balik kerja di muka pintu dengan
wajah kusam dan tak bermaya. Abang lemah tengok Mah lemah... Abang
bagi Mah duit untuk Mah bersisir, tapi Mah habiskan dengan perhiasan
rumah dan emas. Kenapa Mah tak gunakan untuk merapikan diri?

Mah abang tak pandang pakaian atau tudung cantik yang menutupi Mah,
Abang juga tak pandang barang kemas yang berselirat di tangan atau leher
Mah, tapi abang pandang tubuh dan wajah Mah. Kalau Mah sendiri tak 
menghargai diri bagaimana pula abang? Mana pergi diri Mah yang penuh
keyakinan masa Mah bekerja dulu? Mana pergi wanita pujaan abang yang 
penuh dengan keanggunan masa kita sama-sama belajar dan bekerja dulu? 
Abang sungguh malu nak bercakap tentang hal ini, tapi jika ini peluang 
terakhir untuk abang memperbaiki rumah tangga kita, abang luahkan... dan 
Mah terimalah dengan lapang hati.

Mah... Zulaikha cantik. Dia janda anak ramai tapi bahasa tubuhnya tidak 
menggambarkan dia seorang janda. Dia menjaga setiap inci yang ada pada 
tubuhnya sehingga ke bahagian yang paling sulit. Abang minta ampun. 
Abang menyesal... Zulaikha hanya mahu berkawan dengan abang untuk 
mengisi kekosongan hidupnya. Dia tidak pernah meminta hubungan yang
lebih tetapi kerana selalu bersamanya, abang terpesona. Abang rindukan isteri abang yang dulu. Jika Mah ingin berlalu dari hidup abang... abang
tidak mampu menghalang.

Abang berdosa dengan Mah. Mah berubahlah. Cari semula kekuatan Mah 
sebagai seorang perempuan. Ampunkan abang... abang tak pergi kerja hari ini. 
Abang nak ke rumah ibu bapa Mah untuk akui semua kesilapan abang dan abang 
akan terima segala hukuman. Sekali lagi, dari lubuk hati yang paling dalam... 
abang merayu Mah pulangkan semula isteri abang yang cantik, yang menghargai 
dirinya luar dan dalam... abang merayu..


~~~~~~~~~~~~~~~~~


disclaimer:: Pendapat dibawah ditujukan kepada laki Mah dan laki2 lain y curang kepada isteri,di minta laki2 budiman y lain jangan sentap. Begitu juga dengan perkataan janda/janda sangap ditujukan kepada Zulaika sahaja dan janda y perangai mcm Zulaika,kakak2 janda y baik2 diluar sana ,saya mohon jangan sentap ye.


banyak kali aku baca karangan bodoh dekat atas tu..
baca banyak kali just nak faham kenapa dan dimana relevannya lelaki Mah tu perlu curang dengan janda disebabkan si Mah tu busuk,gemuk..selekeh sebab kalut handle rumahtangga.


seriously kaum telur??
ampa sanggup curang dengan bini ampa yang 100% perhambakan diri untuk ampa..
sampai dia tak sempat berdandan..xada masa untuk diri sendiri langsung..putus kawan..
24/7 kalut jaga rumah bagi bersih..
24/7 kalut jaga anak-anak..
24/7kalut jaga makan pakai suami dan anak2..sampai dia selebeh..busuk..
tidur xcukup...




wahai kaum telur,
kalau ampa tak pernah nak merasa macamana hidup seorang isteri menghambakan diri sebagai surirumah..ampa xpayah sembang kencang..tak payah buang air liur komplen bini gitu gini..
dan keluarkan hujah bodoh untuk halalkan perbuatan curang ampa tu...


dasar IQ low class!!..
anjing lagi bijak tau..



~~~~~~~~~~~~~~~~~~


Zulaikha janda anak ramai,
hebat janda anak ramai sempat beromen dengan suami orang bertahun-tahun..
time romen janda tu letak mana anak dia??
ke anak2 dia dah besar dan masing-masing pandai urus diri sendiri??


kenapa bandingkan dengan isteri hg yang anak still kecik..
still perlukan bini hg untuk uruskan depa?? nak uruskan hg lagi...
zzzzZZZZZzzzz



~~~~~~~~~~~~~~

Mah tak jaga keperluan batin abang..

puiih!


dah dok sedap dengan janda bertahun-tahun..
nak salahkan bini juga...xjaga keperluan batin uoll..


puuuihhhh!


*eh!sialan la..aku emo gila ni..*



~~~~~~~~~~~~~~~~~~~


dah kantoi baru nak putuskan hubungan..
puuuihhhhh kali ke 1000000000.



~~~~~~~~~~~~~~


Aku memang xakan faham..dan sampai mati pun xnak faham dan terima,kenapa suami perlu curang kalau isteri dah xmacam dulu...


senang ja nak bagi isteri maintain macam dulu...
kena sama-sama handle rumahtangga..
sama-sama kemas rumah..
gilir-gilir jaga anak...


jangan hg sebagai suami,asyik tidoq ja...
balik rumah,tidoq..
kerjarumah semua 100% bini buat...



walaupun bini tu surirumah sepenuh masa,hg still kena tolong bini hg kalau hg nak bini hg maintain segak macam dulu-dulu..


faham tak sengal??!!


~~~~~~~~~~~~~~

kalau baca karangan bodoh tu pun dah tau..
yang si laki Mah tu jenis xlekat dekat rumah...
biar si Mah tu handle sorang-sorang rumahtangga...

maybe laki si Mah tu jenis,'aku dah keja cari duit..so bini aku la kena urus semua urusan anak2 dan rumahtangga.."



kalau kata si laki Mah tu jenis orang yang lekat dekat rumah,dia xakan ada masa p beromen dengan janda bodoh tu..xakan ada masa pun nak p berkenalan dengan anak dara/janda keparat perosak rumahtangga orang kalau dia suami yang jenis tolong isteri dirumah..
elok la.. manusia IQ rendah..memang padan..sama2 IQ rendah.



setakat pinggan sebijik pun hg malas basuh sendiri,cawan sudu dalam singki pun ampa tengok sekadar angin lalu,xpayah jadi bodoh la nak curang dengan bini pastu komplen bini busuk..bini gemuk..bini selebeh..jangan jadi macam binatang,k.
faham eh!.


kalau dah sudu,cawan n pinggan sendiri pun malas basuh,harap bini..agak2 kain baju,sapu sampah suami buat ke???
aku berani potong jari la...

dah la penyegan tolong bini,pastu komplen..
pastu curang bertahun2..
dasar kemaluan busuk betul!!


elok la..kemaluan busuk..
IQ  rendah..
eeeeeyyyyeeerrrrrrkkkkkkk!
p mati jala senang.


serius,geli aku dengan kote kawaq!
celup betina sana..
celup bini dirumah..
eeeeuuuwwwwwwww cheap!

pastu sanggup laki si Mah ni bandingkan kemaluan janda tu dgn kemaluan Mah..
apa kejadah punya jantan...aku kalau jadi si Mah tu,aku dah bertukar jadi Mona Fendi dah..HAHAHAHA


dah tau bini guna duit hg bagi untuk beli hiasan rumah n emas,hg cakap la suruh dia beli benda yang cantikkan dia..kalau dia noob,hg la belikan..

apa payah??
aku rasa lagi senang kot dari p beromen dengan janda..
bengong!

~~~~~~~~~~~~~~

nak rumah tangga bahagia,bekerjasama la..
bukan tau komplen ja..
bukan tau nak curang dengan bini ja..
bukan tau nak poligami ja..


bini busuk,tegur direct...semua benda dalam rumahtangga kena direct cakap..
biar settle time time tu gak...Bukan tunggu kantoi baru nak tulis surat letak bawah gelas cik abang akal dalam bontot oi..


jgn la jadi lelaki bodoh.
orang laki kampung2 zaman dulu boleh la buat bini macam hamba..macam kuli..
depa tau lepak kedai tepi jalan..sembang sampai ke petang..

balik rumah nak bini layan macam raja..
middle finger for u!

~~~~~~~~~~~~~~~


orang perempuan pun,jangan la jadi hamba pada suami sendiri sangat...
zaman sekarang xberbaloi ok..


tegas la sikit dengan suami..
ajak sama-sama buat keja rumah..
settle keja rumah..
ajak gilir2 jaga anak...

kita ada hak nak minta suami tolong jaga anak...tolong buat keja rumah..
xakan masuk neraka pun kalau minta suami tolong..



ni kawen,jadi hamba sangat..
sampai xada masa untuk diri sendiri...
kalau dapat laki jenis hargai xapa la..
dapat laki macam si Mah tu..
tak berbaloi langsung..



sebab lelaki kebanyakkan dah hilang common sense hal tolong buat kerja rumah,sebab depa dh terdidik macam tu oleh mak apak depa...semua benda mak depa yang buat..
tu yang depa trus jadi xqeti apa.


laki pun aku rasa kalau bini ajak tolong buat keja rumah,depa mesti akan tolong..
sebab sayang bini kan..sebab xmau bini selebeh ..xmau bini busuk..

mula-mula ajak..
suruh...
nanti mesti depa macam dah biasa..dan terbiasa..

so kita isteri pun dapat la menyegak..
boleh mandi lama-lama..
boleh berdandan..

boleh jadi rabbit..
jadi nurse..
HAHAHAHA


Atau nak lagi senang..
hg xyah susah payah tolong bini ..
bini pun xyah susah diri busuk gemuk selebeh..

Hg hire maid utk settle anak2 dan jaga rumah..

So bini hg boleh pasang badan..
sambut hg balik wangi2..
boleh p gym utk fitkan badan..

Ye dak???..

Ka hg xmampu..
hg cuma mampu komplen n beromen dgn janda sangap(janda sangap ditujukan kepada zulaika..siapa bukan zulaika,jangan sentap k) ja???
Lulz..dah kantoi blame bini..
Dasar bengap.

~~~~~~~~~~~~~~~~~


Sungguh penat wei jaga anak,tambah la si Mah tu..3anak..anak kecik2 lagi..
sebab apa kecik,sebab Mah tu lex ja p tidur dgn anak2 dalam 1bilik..
kalau anak besar,xakan bilik xasing..ye dak..


jaga anak memang penat..
tambah anak yang tgh nk mbesar..
yang sikit2 kenjah rumah..
memang tak dan rehat..

tidur sah2 la xcukup...

~~~~~~~~~~~~

pastu sembang kata sayang,fulllaaaammmmaaaakkk!xtau plak aku kalau sayang bini kena p romen dengan janda sangap..badan meletop!
IQ rendah tahap tapak kaki,tu yang alasan xboleh xblah..
laki si Mah ni mesti baget si Mah ni bodoh..yala surirumahkan..
apa dia tau..
dah la badan busuk..gemuk..


dah la curang...enam tahun curang...selama 6tahun tu juga..bini dia menghambakan diri jaga makan pakai dia...jaga rumahtangga..jaga anak2... dah kantoi..hg tulis plak surat blame bini hg..


disebabkan dia busuk,dia xsempat nak dandan diri dia..hg boleh cari janda sangap untuk beromen??
hg ni otak ada akal or otak hg penuh dgn air mani hg sendiri???
alahai..dari kecik dok telan telur sendiri ka apa laki si Mah ni??

~~~~~~~~~~~~~~~~

kesian la dekat bini,balas apa yang bini dah korbankan..
jgn la aniaya bini..curang dgn bini...bini dia xminta lebih pun sebenarnya,dia dengan rela hati seronok jaga rumahtangga..
tapi ampa sebagai lelaki jangan la ambil kesempatan..


dah la curang,pastu jadikan alasan sebab bini xdandan diri plak untuk tutup kesalahan sendiri..
apa punya jantan ni...bapok pun perangai tak sejahanam macam laki Mah ni..



dari hg curang dengan bini bertahun,rasa bersalah dgn bini sepanjang hayat,baiklah hg tolong bini hg jaga anak2..bagi bini masa untuk dia relax..bagi masa utk dia urus diri dia..
sekali sekala biar di keluar hangout dgn kawan2..

~~~~~~~~~~~~~

semua isteri nak jadi cantik dan meletop depan suami dia..
xada isteri yang nak nampak buruk depan suami..

tapi kadang sebab penat,letih..kami xnampak yang kami buruk..dan kalau suami xbagitau,isteri akan ingat suami terima dia seadanya..

suami cermin isteri,isteri cermin suami..
maka,sama-sama la tegur menegur..

isteri mana hati xhancur kalau suami curang..
isteri mana nak jadi penyebab kepada kecurangan suami..
nehi...xada ye..

bukan payah pun nak cakap
"syg,u busuk la..cuba u p mandi bagi wangi2..i jaga anak.."


xpayah pun kan??
kalau cakap baik2..
isteri laju2 kot akan p mandi..wangi2 segala..


sama2 la kita baiki..
sayang kot duit dah habis ribu2..
dah habis masa tenaga ngorat sampai boleh kawen..


hargailah apa yang kita ada..
sayangi isteri macam ampa sayang mak ampa..


sekian,emo khas dari aku.
HAHAHAHHAHA.


~~~~~~~~~~~~~~~

Kepada Mah,
Move on lah..
bela anak2 sendiri..

Perempuan teraniaya ni selalu Allah pelihara..

Good luck Mah.


bye.








Copyright to SafiyyahOsman
Designed by UMIESUEstudio 2016