6 March 2013

resepi baby to toddler :: homemade nasi goreng cina untuk adelia.

baby?..toddler?...mana-mana ja boleh..aku saja nak tukar menu adelia.selama ni dok makan makanan basic ja.

so jom try menu baru,mudah, simple.


nasi goreng cina ni aku xmasukkan garam gula..sebab aku dah masukkan ikan bilis puny serbuk yang aku buat sendiri.


bahan yang perlu ada :
nasi putih
telur
serbuk ikan bilis
sayur(sawi,brokoli,carrot)
bawang putih
minyak pure olive oil


panas minyak(api mesti maxsimum kecik),masuk bawang putih cincang..bau wangi,masuk telur..kacau-kacau agak telur dah masak sikit,buh nasi..gaul-gaul rata,masuk sayur..gaul sampai la nampak cun..masuk serbuk ikan bilis dalam 1-2cubit..


lagi lama masak..lagi sedap nasi goreng..tapi jangan la masak sampai sejam hahahaa..


siap!

adelia makan banyak gak..adelia apa yang xmakan..semua makan..xada istilah xlalu makan..hahahaa sebijik macam aku..aku bab makan memang laju...hehehe..


masa pregnant ke dia pun,memang xada istilah xlalu makan..dari mula pregnant sampai la dah nk beranak..makan saja..huhu..kenan ke dia la kot.


selamat mncuba!!


p/s : kalau ada isi ayam,boleh masukkan sekali ye.tapi masuk ayam dulu baru telur.


bye.

6 comments:

Sheila Salim said...

Assalamualaikum awak, hee bestnya! adelia makin berselera lah mak dia rajin dok masak sedap2 :)

D Yatie said...

ngehehe. leh la msk utk arissa mgu ni. tp kn dik. sayur sawi tu cincang ke eh? arissa sllu syur x dpt kunyah last2 dia buang. sedih.

Cik Puan Rara said...

Platting xmenahan.heee nt princess bsr leh mamam.heee

safiyyah osman said...

kak yatie: aaa cincang..saya sayur adelia mmg cincang sbb nk bg dia telan juga2 hahahha...

safiyyah osman said...

sheila: heheh dok umah ja xtau nak buat apa..keja msak ja la hehehe

Misz Pinkie Winkie said...

tgk pon dah selera...siap ada bentuk lagie...;)

Copyright to SafiyyahOsman
Designed by UMIESUEstudio 2016