7 October 2012

OMG!! Cendawan goreng tepung&bayam goreng tepung yang marvelesssss!

Mampu puji masakan sendiri?hahaahahaa..

Cendawan goreng dah jadi feberet aku.sedaaaaaaappppppppppp!!

Aku kan diet xmakan nasi.tapi dok makan bergoreng.bila goreng gini aku xbuh pun olive oil sebab takut tepung dia jadi kembang.

Rosak diet aku.

Cendawan goreng ni resepi sendiri. Banyak kalu buat xjadi crispy..

Sebab aku bancuh tepung tu buat pala.

Mula bancuh tepung jagung+tepung gandum..jadi berat.. Xcrispy..

Last aku cuba buat bancuhan tepung jagung+telur sebijik+air sejuk petiais+lada sulah+garam..

Wooooaaaahhhhh!

Jadi CRISPY!!!!!!

Pasni dah tau dah macamana nak buat.


Jom makans!!!!!Cicah dengan sos thai tu...ayok! Dapdapdapdap...

6 comments:

♥ ROS ♥ said...

Ros celup asing.. Memula celup telur pastu celup tepung n goreng... Pun jd crispy.. Aihhh kakpia, lmbt nya nak abih pntang... Rindu nak masak2 dah..hahha

safiyyah osman said...

Oooo kira ros buat mcm sotong grg tepung tu la...kak piya ingt xleh buat gitu hahaha...

Xlama dh nnt abeh la tu hehehhee..

YanaHime said...

uish! bestnya...bleh ambk resipi tak? mkn yg psr mlm pya rs cam rugi beli, x sedap!

safiyyah osman said...

Ambk ka kak... Hahaha... Mmg rangup gila!!.. Try2... Hahaha

~emi~ said...

Whoooaaa..my fevret! Dulu masa duk matrik selalu beli kat cafe. sekarang duduk u, sini takde jual cendawan goreng. sobsss. rindu nak makan.

Riana said...

salam safiyyah..tergoda ni mak buyong..nak curik resipi ni..haha..tq for sharing =)

Copyright to SafiyyahOsman
Designed by UMIESUEstudio 2016