4 May 2011

review :: bilik pengantin. decoration bilik pengantin biru + putih.

assalamualaikum..

review pertama dari aku.

bilik pengantin nie asalnya adalah ruang tamu.tapi disebabkan bilik yang lain kecil,so mak suruh guna ruang tamu tue sebagai bilik.dan aku terpaksa cat bilik tue dulu.

6meter x 6meter.besaq okeh!cat separuh mati la juga.tapi bila tengok outcome dia.perh!terbaikkkkkk!haha

furniture didalam bilik nie xada satu pun yang aku beli baru.semua aku recycle balik dan cat putih.sebab apa aku tak beli baru??sebab aku sedar diri.haha..aku xsuka menyusahkan orang.nak membazir beli baru.just aku pakai apa yang dah ada.cuma modify sikit.

part cat furniture semua mak yang settle.

so jom tengok.tapi nie aku snap selepas majlis.so dah berubah sikit la ok:)






ini ruang untuk member member duduk bersembang.



cermin dari zaman tok tok kita.
cermin ni aku lahir lahir dah ada
so aku cuma cat putih sahaja
lepas tue atas meja tue aku letak lilin yang aku beli dekat ikea.




model :: anak kak rye
haha

ini pokok yang aku lekat gambar gambar aku dengan adli.
lepastue aku letak LED light.
pasu tue aku cat putih juga.warna sebenar dia warna hitam + ungu
batang kayu tue aku guna batang kayu tue aku rembat batang kayu pokok apa ntah..
lepas tue aku ambik ranting pokok durian belakang rumah.haha
jimat!.
ranting kayu tue ja aku cat warna koko yang batang besat tue aku biar warna ori dia.




ini idea datang last minute.
cari pasu kaca tue dan letak lampu bulat2 tue.
sapa yang nak lampu tue boleh roger aku.
harga RM35 SEKALI POSTAGE.
meja ni aku letak sebelah katil pengantin.




ini ruang yang aku letak guestbook.
lampu putih tue aku beli dekat ikea dengan harga rm9.90
almari dan rak rak tue aku cat putih juga.
heee



carpet shaggy tue aku letak dekat dengan sliding door.
atas carpet tue aku letak dua kerusi putih...
untuk buat snap gambar
ala ala pelamin la
tapi simple sahaja.
*nampak tak pasu yang aku cat putih tue?*

ini time majlis.

NAK TENGOK REVEIW PASAL BILIK PENGANTIN AKU BOLEH TENGOK SINI





tue ja yang nak tempek dekat sini:)

bye.

15 comments:

putrifayad said...

tahniah safiyyah..hehehe..cantik sangat hiasan bilik pengantin..
tbe2 rse nak kwen pulak ni..cnner?hahaha:)

~ NANA ~ said...

cantek laaa mek!

latte said...

bilik yg telah diubahsuai ini sgt awesome!!!cek suka gilaaaaaaaa.amagad!cantek ok.everything pn DIY.haiyooo kagum!

Wawan3y. said...

nice! kreatif!! ruginya tak p. kalo x boleh dok buat photoshoot kat bilik pengantin neh! hehe besaq noh bilik

IzZa NaDiAh AbAs said...

kreatifnye piah! :) bgus tol sume recycle tp end up bende sume jadi cntik! :) suke2..nk kawen jugak! ;p

☻UsaGi NaNa☻ said...

kreatif giler!!bilik sume wat sendri ek??leh bukak kedai ID..hhihihi~~

canteq...jeles lak..ape kate nt sy kwen,awk deco k..huhuhu~

Far8 budak baik said...

selamat pengantin baru kakak..
pung pung pung
(bunyi bunga api)
haha..
peh peh..putih biru mmg lawa..
pastu cat ngan katil2 sekali eh..
haha =p

AnisZahra said...

Cantik sangat ! :)

nisa_perasan_cun said...

shantique sgt...!!!!!!

Ullyana zaidy said...

dear...wah..selamat pngntin baru..lame yana xdtg jenguk blog kamoo :)moge berbahagia

~Eizny Ejan~ said...

cntknye mjlss... :)
btw slmt pengntn baru ea..
smoga cpt2 dpt baby :D

Kashikaariri said...

cantek sgt bilik neyh..kreatif2 !
smua buad sndri,puas aty gilaa kann :)

h@n@z@h@r said...

piya, mane hang dapat lampu biru bulat2 tu?inform me pliss..

safiyyah osman said...

hana :: nak ke?kalau nak nak jual kat hana..ada ja dok tersimpan...skali pos 35..beli pon harga 30...35 tue tmasuk postage.beli dekat penang..batu ferigghi

h@n@z@h@r said...

nak2 tp xdak diskaun ka?dh 2nd hand kan..hehe..piya nti mesej kt hp. ni no hana 0137946572

Copyright to SafiyyahOsman
Designed by UMIESUEstudio 2016