2 January 2011

jangan membezakan doorgift antara tetamu.

assalamualaikum..

tadi time ayah hantar balik rumah sewa dekat kulim...singgah makan...so sesaja bersembang pasal my wedding:)...ayah tanya apa doorgift untuk tetamu..so aku dengan semangat cerita la apa aku plan kan...kawan kawan aku nak bagi special sikit...tetamu kampung aku nak bagi yang biasa biasa..untuk tetamu yang "VIP" aku nak bagi lain...

tup tup ayah cakap..

ayah :: "tak elok buat macam tue.."

aku :: "dosa ka kalau bagi lain lain??"

ayah :: tak dosa..tapi tak elok la.."

aku :: "tak dosa..tak dak dalam alquran tak pa la..."

ayah :: "tak elok..bukan kira dosa tak dosa..tapi nanti bila tetamu yang hg bagi biasa biasa tue tau..lepa kecik hati..lepa nak mai rai hg..berdoa untuk hg...setengah tetamu dia mai saja nak rai pengantin...kadang kadang perut lepa bukan lapar pun..bukan nak mai makan pun..tapi nak mai rai..mai berdoa untuk rumah tangga hg...so tak elok la hg beza bezakan.."

aku :: o00....*terdiam*

ayah :: "nak kawin bukan senang..kena pikir banyak benda..kalau nak buat doorgift biar lebih dengan sama semau tetamu...budak budak pun hg kena kira..kot dia teringin bunga telur yang lawa lawa..hg kena bagi...tak elok cakap tak boleh..orang perempuan selalu macam tue.."

aku :: "kira kena buat sama pastu kena buat lebih la.."

baru faham..T___T

lepas tue terus buka topik lain pula..so baru aku paham...bila pikir betul juga...kalau kita pergi kenduri..tup tup ternampak tetamu lain pegang doorgift lagi best dari kita..kita tak banyak sikit mesti rasa sentap..ye dak?hihih..

so lepas nih memang semua doorgift sama rata...:)..cuma nanti kena letakkan tag ja pada doorgift yang nak bagi dekat kawan kawan kan....:)

bye

4 comments:

aerzee fathenee said...

piya, kami consider kawan kawan ka VIP ka tetamu biasa biasa? heheh :P

idAti mALek said...

hehe...sy pun baru fhm :)

aerzee fathenee said...

piya, kami consider group mana?

a) kawan kawan
b) vip
c) tetamu biasa
d) bakal tak dijemput?

hehehe :P

greenailin said...

mmg setuju ngan ayah saffiyah tue, x elok bezakan pemberian kepada tetamu, kerana kemungkinan kita akn m'gecilkan hati dan perasaan tetamu yg dtg tue, lgpun pernah dengar ceramah pasal tajuk ni....layanla tetamu samarata tanpa mengira darjat dan pakaian yg dipakainya...wallahualam...

Copyright to SafiyyahOsman
Designed by UMIESUEstudio 2016